Talen
Hieronder vind je een lijst met de programmeertalen die je kan gebruiken om oplossingen in te sturen.
Voor elke opgave moet je een programma schrijven (één bronbestand!) dat invoer inleest en uitvoer uitschrijft. Invoer en uitvoer gebeuren altijd via de standaard invoer (stdin) en uitvoer (stdout).
Je mag beroep doen op de voorzieningen van de gebruikte programmeertaal om van standaard invoer te lezen of naar standaard uitvoer te schrijven. Voor alle opgaves volstaat kennis voor het inlezen van getallen en strings via standaard invoer, eventueel gescheiden door spaties of leestekens als er meerdere gegevens op een regel voorkomen.
Je zal je oplossingen moeten indienen via een website; de extensie van je bestand bepaalt de te gebruiken programmeertaal.
Klik op een taal voor meer informatie; o.a. versie en omgeving die gebruikt zal worden bij het testen van de ingestuurde oplossingen tijdens de wedstrijd.
Gelieve hiermee rekening te houden, om discussies omtrent straftijd (zie reglement) en de daaraan gekoppelde gevolgen te vermijden.
- C/C++
- C#
- Haskell
- Java
- Pascal
- PHP
- Prolog
- Python 2
- Ruby
- Scheme
- Visual Basic
- Clojure
- Javascript
- Perl
- Python 3
- Scala
Gelieve vragen en/of opmerkingen te richten naar info@vlaamseprogrammeerwedstrijd.be.